HTML

Amikor villog a kék fény...

A rendőrök egyik feladata a közlekedésben résztvevők figyelemmelkísérése, a szabálytalankodók megbírságolása, bűnözők, csempészek, lopott autók, stb felderítése.De vajon miért az autósokra összpontosítanak leginkább?

Friss topikok

Linkblog

Archívum

2010.11.28. 11:54 Choossie

Amikor villog a kékfény

Kis srác koromban még elképzelésem sem volt, hogy milyen lehet egy igazoltatás.Számomra ez olyan volt mint Columbo felesége, sokat halottam róla de nem is láttam soha.Ez egy csapásra megváltozott.


17 éves koromban megszereztem a jogosítványom, első autómmal együtt.Szép 1500-as LADA volt melyet az anyagi lehetőségeimhez képest megpróbáltam minnél egyedibbé, és a koromnak megfelelővé változtatni.Ekkor kezdődött a nagybetűs élet.Kekeckedő rendőrök, flegmázás, kiabálás, tekintélyparancsolás.Természetesen a kivétel mint mindig, most is erősíti a szabályt!De mire ez az egész?Már akkor is azon gondolkodtam, hogy miért engem állít meg a rendőr?Egy igazoltatás alatt eltelt idő közben míg a rendőr mondjuk a szélvédőmatricámamal volt mélyen elfoglalva, hány munkából hazatartó családanyáról akasztották le a táskát a benne lévő kevés pénzével együtt?Én nem vagyok ellene a bírságoknak!Szó se róla!!Elkövettem a szabálytalanságot?Igen!Nem voltam elég körültekintő és megfogott a rendőr?Akkor nincs mit háborogni ami jár az jár!De tegyük egy kicsit helyére a dolgokat, és nézzük ezt más szemszögől:
Míg nem volt jogosítványom a Pest melletti kis városkában lakó egykori barátnőmtől, hogy minden percet együtt tölthessünk az utolsó vonattal, jártam haza.Leszálltam a vonatról és sétáltam az aluljáró felé.Bent a keletipályaudvaron a sok kétes alak szúró tekintete közt még volt némi biztonságérzetem az ott sétálgató 1-2 rendőr, és peronőr hatására, ám mikor kiléptem az utcára az elkeserítő volt.Beszólogató, kostolgató emberek, adjak ezt, adjak azt, a barátnőjének imponálni akaró "legény" akinek a mai udvarlási próbatétel egy ártatlan gyerek pofánverése, "Hova mész kis-kö**ög?" kérdések, nem csak nekem, találomra az arrajáróknak.Soha nem értetterm miért nem ácsorog 2 rendőr az aluljáróban a metrókijáratnál, ezzel biztonságérzetet adva az arra járóknak, és elejét venni a sérelmeknek.Aztán a nagy összesküvés elméletgyártásommal minden világossá vált.Azért fektet nagyobb hagsúlyt az én szélvédőmatricámra, mert vagy adok egy kis alamizsnát, vagy ugrott a forgalmim, és nem kevés pénz, idő, és munka egy ilyen öreg autót szigorított vizsgán megfeleltetni, így az ember ilyenkor megpróbál másképpen a dolgok végére járrni.
Egy világ omlott össze bennem..
Hány olyan igazoltatásom volt, ahol nem effektív egy szabálytalanságért állítottak meg, hanem a pénzlesésért, minden kis hibát azonnal meglovagolni, lelkileg sarokbaszorítani az embert, és választás elé rakni, miközben édesanyám éjszaka a munkából haza menet, édesapám védelmét kellett érezze az erre kijelölt személyek védelme helyett, annak ellenére, hogy édesapám hajnalban indult munkába, emiatt kevés alvással.
Mindig a jövőben bíztam, mert egyre több normális rendőrrel tallkoztam, ám a TV teljesen mást sugallt.Soha az életben nem halottam, hogy több felderített bűnügyet tüznének ki célul, nagyobb közbiztonságot, és vagyonbiztonságot.Arról sem halottam, hogy számítógépeket, speciális nyomozáselősegítőberendezéseket, vagy továbbképzéseket szereznének, vagy szerveznének, gyilkosságok, eltünt személyek, meglopások, vagy rablások felderítésére!
Ám amit minden nyár elején, és év végén hallani lehet a következő:
Új radar ide, oda, amoda, ilyefajta radar, amolyanfajta, minden színben méretben, és árban.Új kocsi, erős kocsi a gyorshajtók ellen, és ehez még radar, még pontok, mégnagyobb bírságok stb stb stb!Miközben az igazi problémára semmi hangsúlyt nem fektetnek.Sajnos ez így is marad.Az államnak pénz kell, és a rendőrségnek is.Pénzt egy táskalopás megakadályozásából nem, egy autós szabálytalanságából igen lehet szerezni.Itt most hagyjuk a szélsőségeket, a tényleg arcátlanul 200km-es sebességet lakoterületen túllépő emberekről.
Jó indoknak pont kapóra jött az uniós "csökkenteni kell 50%al a halálos baleseteket" féle utasítás.Van kire hivatkozni, így már nem sok emberben merül fel az amit most én felvetettem.De mi lesz ennek a következménye?Nyílván nem az autóutakból fogják a JACKPOT-ot megütni!Hanem egy útépítésből!Bizony!Mint volt pl a Váci úton.70km-es sebesség az engedélyezett.Az útfelújítási munkálatokra kirakott 30as táblát "véletlen" az út elkészülte után még 2 hónapig "kinn felejtették".Szerintem mostmár tudjátok a folytatást.Csatogott a trafipax mint a gépágyú, s máris megvan a 300.000Ft os bírság!Mert nem kell 261-el menni h 300.000 fizess!Egy elöbb példának felhozott úton ahol eredetileg 70el lehetett menni a kinfelejtett 30as ellenére, te az új utón 60al haladsz az is 100%os túllépés!Ezek a példák szinte már lerágott csontként emlegetendők.
Feltörték a kocsimat több alkalommal a lakótelepünkön.Harmadik alkalom után már nem is próbálkoztam a térfigyelőkamera lekérésével, mert természetesen az nem vett semmit.Ezen felül, parkolás közben megtörték, majd egyik autómat el is lopták.Természetesen a térfigyelő eredménytelen volt.Viszont mikor parkolóhely híján fél kerékkel a kutyaszargyűjtőre (hivatalos nevén, zöld területre) kényszerültem állni ahol a kutyaguanó miatt még egy pittypang sincs, úgy ráközelítettek a rendszámomra, hogy az elédobott cigisdoboz zárjegye is látható volt.Zöld területen való várakozás 40.000Ft.Rengeteg példát tudnék sorolni, de a lényeget leírtam.

Ezek azok az esetek, amikor annak ellenére, hogy soha nem hőbörögtem olyan bírságért ami jogos, mélyen elgondokodtam, és már szétrobbanok az idegtől mikor a hátamögött a követési távolságot figyelmen kivül hagyva megszólal egy jólismert hang és villog a kékfény...

Szólj hozzá!

Címkék: rendőrség lada rendőr objektív szabály büntetés radar rendőrök felelősség bírság felháborító elkeserítő térfigyelő trafipax szabálytalanság zöld terület zöldterület térfigyelőkamera szabálytalankodás lakótelepzöld


A bejegyzés trackback címe:

https://villogakekfeny.blog.hu/api/trackback/id/tr142478553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása